Wednesday, January 14, 2009

kelelahan vs kontradiksi jiwa

aku terkejut bila tiba2 lukman menyergah..
dia membangkitkan aku yg sedang nyenyak tidur dan melanggar maghrib..
astaghfirullah..
aku bergegas menuju ke toilet dan bersiram secepat mungkin..
urusan yg penting menanti..
aku segera bergegas ke dewan utama utk mengikuti forum maal hijrah..
nama2 yg begitu besar dlm bidang pendidikan tinggi malaysia..
prof dr. sidek baba..
siapa yg tidak mengenalinya..
menjadi panelis pd mlm ini..
tidak kurang juga dgn seorang guruku..
prof. dr. mohd nor nawawi..
sosiologis kebanggaan unisel..
dan juga prof. madya zainal abidin..
timb nc unisel..
TRNFORMASI MINDA GENERASI MUDA MASA KINI
amat menarik diperbincangkan dan dibahaskan..
aku sungguh tertarik dgn penyempaian mereka bertiga..
intelek sungguh..
aku ingin menjadi seperti mereka..

pulang dan mengadap mesin komputer..
mesin talifon tanpa wayar..
apa dah jadi?
sebenarnya aku da malas nk ckp pape lg..
da bebuih mulut aku ckp..
aku tak tau ape salah aku..
mungkin kemenangan tak slalu bepihak kpd si pemberani..
betul kata pepatah ini..
aku sedang melaluinya saat ini..
sehinggalah tercetusnya idea menulis blog..
vavis! aku sebenarnya amat benci menulis blog..
tp apakan daya..
tinggal aku sorang..
bersendiri di dlm kotak asrama..
entah mana silapnya..
aku pon tak tau..
haiz..

langit tak selalunya cerah..
kadang2 berguguran juga butir2 H2O ke bumi..
itulah dunia a.k.a kehidupan..
tidak selalunya indah..
inikan pula glob percintaan..
hahaha..
sabar itu separuh drpd iman..
sedari kecil telah diajar itu..
aku redha dan terus bersabar..
wanita oh wanita..
kau atau tuhan yg sedang menguji ku?
atau ujian terhadap hubungan yg kita bina hampir setahun lamanya ini?
sebenarnya aku rindu dan cinta..
titik..

lamunan terhenti oleh aris ariwatan yg ku dengarkan saat ini amat membuai angin ayat di hujung jari-jemariku..
mungkin sungguh petah,manis,atau hanya omong2 kosong..
terpulang kpd kamu menilainya..
mungkin aku terlalu dibuai perasaan..
lumrah manusia..
apa yg terlintas,itulah yg akan aku tulis..

aku sudah mendapatkan apa yg aku kehendaki minggu ini..
berjaya juga aku mengisi borang yg menjadi igauan ngeri penuntut psikologi unisel itu..
hahaha..
alhamdulillah..

sahabat baik ku..
kau tahu kau siapa..
baru harini aku tau kau da bli hp n mp3 bru..
hahaha..
aku tau kot..
kau mahu bersembunyi atau mahu memberi kejutan?
ehm terpulang..
aku hanya mendoakan yg terbaek utk mu..
april ku nanti..

ok stop
aku tak suke membebel yg bukan2
bosan org akan aku nti
post pertama
aku harap ini akan menjadi platform utk aku mengejar cita2
cerita hari ini
tak mungkin esok akan berulang
tetapi aku mendoakan segalanya menjadi yg terbaek dan seperti yg diharapkan
selamat pagi malaysia
selamat pagi unisel

No comments:

Post a Comment