Wednesday, February 25, 2009

A Day With Boyfriends - 250209

alamak!! dah kul 8.3o!! mampos aku janji ngan wan nk jmpe kt E&Y kul 8.30..tapi kul 8.30 baru aku bangun..lupe nk set alarm nye pasal la ni..huhu.aku lincah sms wan ckp aku sampai lmbt skit..takot die naik murka tunggu aku terhegeh-hegeh..n wan pon dgn selambanya tak reply msg aku..aku lincah2 siap n tros gerak gi E&Y (aku mandi ok)..aku sampai ade la dlm kul 9.30 n wan pon dgn selambanya tak sampai lg..selang beberapa minit kemudian lepas aku order segelas teh 'c' ,die pon sampai dgn DAL2803 nya..

lepak2 jap kat tmpt bersejarah tu sambil menikmati hidangan pagi yg cukup istimewa..segelas teh dan tosai beserta roti prata..bebulan-bulan mek aku tak dpt E&Y nye..haha samok sial! setelah selesai mengakhiri sessi bersarapan,kami menuju ke Plaza Pelangi yg terletak betul2 kt depan E&Y tu dgn tujuan utk mencari envelop yg boleh menyimpan sijil STPM yg bakal kami ambil kelak..jmpe amal kt Toycity,bebual2 ade la dlm stgh jam..dlm kul 11 gitu tros lincah2 gi skola..aku ngan wan je..amal tak ikot sbb keje..die pon dah amek sijil tu..

SDJ,here we come..sampai je kt main gate,kami terpanah..wah!! SDJ da maju la shiak..lawa gler..da renovate..tak mcm SDJ yg aku kenal dulu..ade kemajuan..haha..maklumlah skrg dah jd skola premier..zaman aku dulu,tu lah skola paling trejal kt daerah johor bahru ni..huhu..bangga mek aku pernah jd JAAFARIAN..hehe..straight gi office amek sijil..gler besar STPM nye sijil..ade la bsar skit dr saiz A4 tu..malas aku nk tunjuk kt cni..kang tak pasal2,semua org tau result STPM aku..haha..

pusing2 satu skola,jmpe la beberapa otai yg dah lame aku tak jmpe n rindu gak kt dorg..lepas la rindu kat cikgu suriani,cikgu sharil,cikgu manisah,uncle nathan,ustad dan yg lain2 sbb dpt gak lepak ngan dorg..aku cume tak puas hati n tak lepas rindu pon sbb tak dpt lepak ngan kak min n mak liza lame2..dorg bley rush gi meeting plak ngan ah goh..huhu :'( ..takpe2 satu hari nti aku mesti return..

berat kaki melangkah meninggalkan SDJ tepat jam 3.30 ptg..menuju semula ke plaza pelangi utk bertemu dgn izat yg telah mempelawa kami utk lepak di secret recipe..haha bau dan rase chocolate indulgence dah bermain-main kt hujung hidung dan lidah aku ni..yummy! sampai je kt secret recipe,aku n wan disambut mesra oleh seseorang yg segak memakai kemeja dan seluar hitam..itu adalah busana rasmi bg seseorang yg berpangkat supervisor di secret recipe..dan izat kelihatan amat segak dgn busana tersebut..ceh3 kembang..(complimentary sbb kau dah payung aku kek tadi)..hehehe..pape pon,thanx ar jat..aku segan sebenarnya..hahaha..tak tau aku dah bantai sebiji chocolate banana n sebiji new york cheese..(plan mula2 nk bantai chocolate indulgence je)..haha tamak2..tapi aku pancung2 ngan wan ok..

sedang aku sedap melantak kek,tiba2 je hujan turun menderu2 spt air terjun yg tiada siapa dpt menghalangnya..aku plak sengal bley tetinggal sweater kt moto..dang!! habis semua basah dol..haha sengal kn..boring tak tau nk watpe,wan dgn selambanya maen tangkap2 gambar..huhu..





chocolate banana vs new york cheese
meleleh..



izat placing baek eh..
baek la bos..




tepat jam 5.30 ptg,izat sekali lagi mempelawa kami,kali ni gi lepak kt ayam penyet plak..haha gemok doe aku..pastu wan pon kol amal ajak die lepak skali..amal setuju nk port ngan kitorg sbb die pon tgh takde keje time tu..kami dgn rase amat berbesar hati melangkah meredah hujan utk melintas jalan menuju ke kedai ayam penyet yg terletak betul2 di hadapan plaza pelangi tu..tak jauh mane pon..haha..disambut mesra oleh pelayan2 wanita muda warga indonesia..kayaknya aku seperti berada di pinggir jakarta deh..heh..kami pon dgn selambanya meng-order 3 set ayam penyet utk diratah beramai-ramai..amal join seketika kemudian..tu pon lepas aku,wan,n izat dah selesai meratah ayam2 penyet yg dihidangkan..haha..sungguh lazat dan menyelerakan..rugi amal dtg lmbt..izat lalu dgn selambanya blah meninggalkan kami bertiga sbb die nk balik kedai sambung keje..lepak punye lepak ngan amal,punye la byk cite klua..dari puspa ke bedah..sampai la cite die gi amek report kad adik die la..hahaha..sedar tak sedar da kul 9.00 siol..9 mlm dok..amal dgn wat muka selambanya tak tau padahal yg die tu tgh keje..ape bole buat..abg skrg da jd bos mek..hahaha...











nota kaki : tak sabar tgu jumaat plak..senat akan berkumpul semula..diva mek..hopefully menjadi..

No comments:

Post a Comment